התוכן הוא המלך בעולם משחקי הילדים

מאת מיכל לאופר, מפתחת ומשווקת משחקי "נתת קיבלת"- משפחה של משחקים ערכיים

מערכת האתר       |       10/17/2017


"התוכן הוא המלך" והמלך קובע את עולם הערכים של הילדים שלנו"

תוכן לילדים והשפעתו על הדור הצעיר: "התוכן הוא המלך" והמשמעות הינה כפולה ומכופלת כשמדובר בילדים. התוכן שאנו צורכים משפיע באופן ישיר על ההתנהגות שלנו, על מי שאנחנו, על המחשבות שלנו, על המעשים שלנו. אבל בעוד לנו המבוגרים יש פילטרים, (וגם הם מוגבלים מלסנן את כל ה"טראש"), המאפשרים ביקורת, מיון והפרדה, לילדים - עדיין אין.

ילדים מושפעים מגיל 0 מהתוכן איליו הם נחשפים. תוכן זה סדרת טלוויזיה, תוכן זה ספר, תוכן זה משחק קופסא, תוכן זה מוסיקה, תוכן זה סרט, תוכן זה משחק מחשב ועוד.

הילדים של היום מחלקים את זמנם בין ה"און ליין" ל"אוף ליין" ומעבירים זמן גדול במשך היום מול מסך: מסך הטלוויזיה, מסך המחשב, מסך הטלפון הסלולרי ומסכי קונסולות משחקים למיניהן.

מה עושים?
בודקים איזה תוכן הילדים שלנו צורכים ומחליטים בעצמנו מה מתאים להם ומה לא וגם מציידים אותם בכליים להבחנה וצפייה/חשיפה נבונה. התוכן משפיע על הילדים יותר מכל "קדיחה" שלנו המבוגרים . אנחנו יכולים "לחפור" לילדינו שעות על ערכים של נתינה, חברות וסבלנות. אבל מה שיעשה את העבודה זה חשיפה לתוכן שישפיע עליהם. המלצתנו היא גם לצמצם את זמן המסכים: להגביל את הזמן שהילד יושב מול המסך ומסך זה מחשב, טלויזה, אייפון, טאבלט....,לבדוק איזה תוכן הוא נחשף, לעודד משחק עם חברים ולשים לב מה אנחנו קונים להם ומה אנחנו מרשים להם. כי יש לזה השפעה והשפעה רבה. חשיפה והתחברות לתוכן טוב ואיכותי תשפיע על עולם הילד ועתידו.


ליצירת קשר קרוב ומשמעותי עם הילדים שחקו עמם במשחקי קופסא. המשחק המשותף והביחד מייצרים קרבה וחוויה אמיתית ללא מאמץ. בנוסף, באמצעות המשחקים הילדים לומדים לתרגל מיומנויות חברתיות ושכליות, דרכי התמודדות עם כשלון והצלחה ועוד. לרוב המשחקים יש ערך חינוכי כלשהו, זאת בנוסף לערך המשפחתי החיובי הקבוע של בילוי זמן משותף של הורים וילדים.
הילדים תמיד אוהבים לשחק עם ההורים ולבלות איתם זמן איכותי ומהנה. לעתים הילדים, תוך כדי משחק לא מרוצים ומתרגזים ואף חווים תיסכול או עצב, זה מתרחש כיוון שהם תופסים את המשחק ברצינות רבה ומבחינתם הוא החיים עצמם ,זה מצויין- כך הם לומדים ומתרגלים "על באמת". גם אתם שחקו איתם "על באמת" ולא בכאילו.
אל תנסו לחנך את הילדים 'להנות מהמשחק', זה בסדר גם אם הם מביעים רגשות שליליים. תנו להם את המקום לכך.
שחקו עם הילדים גם בעומס החיים- הפוגת המשחק חשובה, לא פחות מכל מטלה או משימה אחרת של הילדים ושלכם.

 

שחקו עם הילדים משחקים שהם אוהבים. משחקים שגורמים להם ולכם הנאה.
ביחרו משחקים שיש בהם ערך חינוכי והתפתחותי לילדים.
ביחרו משחקים שיאפשרו לילדים להצליח- משחקים ברמה שלהם.
הרשו לעצמכם להנות במשחק 'כמו ילדים'- הרשו לעצמכם לצחוק, להתחרות, לכעוס לריב וכמובן להשלים.


אנחנו ממליצים להוציא מהטרמינולגייה מילים ושפה לא חיובית. במקום לאמר "אני מתה עלייך" לאמר "אני חיה עלייך". במקום לאמר "אני חולה על זה"... "אני בריא על זה"... במקום לאמר "חתיך הורס"..."חתיך בונה"... במקום "ישבור לבבות"... "ייאחה לבבות"... במקום לאמר לא לאמר כן!!

למדו את הילדים להיות בנתינה זה תמיד חוזר בחזרה!

עודדו את הילדים:

1. לתת כל יום מחמאה לחבר.
2. לספר על דבר חדש ומשמח שקרה לו השבוע.
3. למנות שלושה דברים שהוא אוהב בחייו.
4. לחבק.
5. לבקש משאלות.
6. לשתף במשהו שלא האמין שיצליח בו אבל הצליח!

 

לצפייה באתר: http://www.michallaufer.co.il/

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף