לקוחות יקרים , 

לשעות פעילות הסניפים בחג פורים לחצ/י כאן 

 

ההנאה בהורות

מאת עדי פליפ מנהלת תוכן פעלטון+

מערכת האתר       |       3/6/2014

הורות היא עבודה קשה, סזיפית,הדורשת מאיתנו לתת מעצמנו בלי סוף. בתוך השגרה השוחקת, המטלות שלא נגמרות וכובד האחריות שכחנו פרט פעוט שביכולתו להשפיע על ההורות שלנו, על היחסים בין בני הבית, על ערך הילדים בעיני עצמם ועל האווירה המשפחתית כולה. השגרה מתקיימת, המטלות מתבצעות והילדים מטופלים אך בגלל שאנחנו ככ ממוקדים בעשיה ובתפעול אנחנו שוכחים פשוט ליהנות.

בכוחה של ההנאה לתבל את שגרת יומנו ולהשפיע על חיי המשפחה בכלל ועל כל אחד מהחברים בה בפרט. חשוב להדגיש, ההנאה אינה מצויה רק באירועים גדולים, טיולים ויציאות מחוץ לבית, אלא דווקא בדברים הקטנים היומיומיים. משחק משותף עם הילדים, ארוחת ערב משפחתית נעימה, חיבוק, מילה טובה, שיחה נעימה כל אלה הם רגעים קסומים שאנו נושאים איתנו. החוכמה היא לשזור את ההנאה בפעולות היומיום ולהפוך אותן לנעימות יותר.

 

ההנאה בהורות מקורה בזמן משותף עם הילדים וביכולת שלנו לפרגן לעצמנו על התנהלות הורית טובה. כשאנחנו נהנים, אנחנו משדרים זאת לילדים וכל האווירה המשפחתית הופכת נעימה ונינוחה יותר. כשילד רואה שהוריו, האנשים החשובים והמשמעותיים בחייו, נהנים בחברתו הוא מרגיש חשוב ואהוב ותחושת הערך שלו בעיני עצמו עולה.  

 

כשתינוק נולד הוא מכניס הרבה אור ושמחה הביתה, כל חיוך, יכולת חדשה שהוא מפגין גורמים לנו סיפוק והנאה, קל לנו להשתעשע ולהשתטות עם תינוק. אך ככל שהילד גדל ומתרחק מתקופת הינקות כך גם אנו מתרחקים מההתפעלות וההנאה מכל פועלו. עלינו להיות יצירתיים ולהפוך השגרה לכייפית יותר ע"י שירים, דיקלומים, משחק, השתטות ולראות את העולם מנקודת מבט של הילד. אין צורך להפוך את כל המטלות לכאלה. בתור התחלה ניתן לבחור מספר פעולות בודדות ולראות איך עוטפים אותם קצת אחרת. תאמינו או לא, אבל קיפול כביסה משותף לצלילי שיר יכול להיות מצחיק ומהנה.

 

חשבו על דברים שאתם אוהבים לעשות והכניסו את הילדים לעולם התחביבים וההנאות שלכם. אתם אוהבים לרקוד, שימו שירים שמעלים אצלכם חיוך וריקדו עם הילדים, אוהבים להתאמן, צאו עם הילדים להליכה, ריצה, אימון בבית על מזרון. אתם חייבים עכשיו קפה ומשהו מתוק ליד, הפכו את זה לחוויה משותפת, הכינו לילדים משקה משלהם ושבו ביחד ליד השולחן לאתנחתא קלה, אפשר לפרוס שמיכה על רצפת הסלון ולעשות "פיקניק" ולפעמים צריך פשוט לשבת לידם בלי לעשות כלום, להכנס לעולם שלהם וללמוד מה גורם להם הנאה. ככל שנהנה יותר עם ילדינו, הם יהנו להיות איתנו!

 

אז אחרי עוד יום ארוך, סזיפי, ושגרתי, שניה לפני שהערב יורד והשקט מתגנב אל הבית חשבו על היום שחלף ורשמו לעצמכם את ההנאות הקטנות שחוויתם עם הילדים ואת המקומות שהרגשתם מרוצים ומסופקים מההתנהלות שלכם ומהיכולת ההורית שהפגנתם. למדו גם את הילדים למצוא את ההנאות בדברים הקטנים ולנצור אותם.

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף