מי מפחד מאתגרים?

מאת עדי פליפ מנהלת תוכן מקצועי

מערכת האתר       |       4/6/2014

המטרה שלנו בהורות היא בסופו של דבר להכין את הילדים לחיים ולהתמודדויות השונות שהחיים יציבו בפניהם. נרצה לראות שהם מישרים מבט ומתמודדים בעוז ולא נותנים לקושי לרפות את ידיהם. החיים שלנו מציבים בפנינו שלל של התמודדויות ואתגרים והבחירה בידינו כיצד להגיב ולהתנהל למולם. לרוב נתנהל עפ"י ניסיונות שרכשנו מהילדות ולאורך חיינו.

 

כדי ללמד את הילדים כבר מגיל צעיר התמודדות נכונה, אחד הדברים שנרצה להקנות להם זה הנאה מהאתגר ומהתמודדות עימו (כל גיל והאתגר שמתאים לו). בטחון עצמי ותחושת מסוגלות נבנים מתוך התמודדות עם קושי והתגברות עליו. אנשים מאושרים בעלי בטחון הם אינם אנשים שאין להם אתגרים וקושי בחייהם, אלא הם אנשים שלא מפחדים מהאתגר ומתמודדים איתו ברוח איתנה, מבלי שתישבר רוחם.

 

כבר בשנה הראשונה לחיים ניצבים בפני התינוק אתגרים שונים וכל שעלינו לעשות הוא לאפשר לתינוק להתמודד בכוחות עצמו. במקום לרוץ ו"להציל" אותו מהסיטואציה אליה הוא נקלע. למשל תינוק השוכב על הבטן כשיד אחת שלו "תקועה" מתחת לבטן, שניה לפני שנרוץ להרימו כדי לשחרר את היד נאפשר לו לנסות ולעשות זאת בכוחות עצמו.

 

מגיל חצי שנה ומעלה, התינוק הופך תנועתי יותר ויותר ומגלה את סביבתו, ניתן לו להגיע לצעצוע בכוחות עצמו, נציב בפניו אתגרים ו"מכשולים" התואמים את גילו ויכולותיו, ככל שנרבה לעשות זאת התינוק יהנה מהאתגר ומההתמודדות עימו, כל שעלינו לעשות הוא להתפעל מיכולותיו ולעודדו מהצד ובכך להעלות את בטחונו. ההתמודדויות בגילאים אלה יאתגרו וישכללו את היכולות המוטוריות שלהם, לזחול מתחת לדברים, לטפס מעל, לזחול/ללכת על משטחים שונים בעלי מרקמים שונים, התמודדות עם קרקע לא יציבה והצורך לאזן את הגוף ועוד. האתגרים האלה יתורגמו בהמשך הדרך לאתגרים מורכבים יותר מתחומים שונים בחייו ברגע שהתינוק יגדל להיות ילד שאוהב ונהנה מהאתגר, הוא יהנה מהדרך, ממציאת הפתרון, מההתמודדות עצמה ולא יבהל כל פעם שדברים לא יסתדרו כמו שחשב.

אז אפשרו להם לנסות, להתנסות ולהתמודד, עמדו מהצד עודדו, חזקו והתפעלו.

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף