המעבר לשעון לחורף

מאת: שירה קראוטהמר- יועצת שינה, מדריכת הורים, אחות מוסמכת

מערכת האתר       |       10/27/2014

החגים עברו, וחזרנו לשגרה מבורכת. אבל כדי שלא ישעמם לנו ההורים בשבת העבירו את השעונים ל"שעון חורף"- מה שעשוי לגרום לעוד קצת בלגן. למה בלגן? כי אם עד כה הילד היה רגיל להירדם ב-19:00, במעבר לשעון חורף אם תשכיבו ב-19:00 עבורו זה 20:00 (לפי שעון קיץ) והוא יהיה מאוד עייף. בנוסף, ואולי הכי מדאיג הוא שאם עד עכשיו ילדכם התעורר ב-6:00 בבוקר במעבר לשעון חורף הוא עשוי להתחיל להתעורר ב-5:00.


אז להלן מספר אפשרויות שיעזרו לכם לעשות את המעבר לשעון חורף בשלום. תחילה ההדרמה בערב:
1- לזרום. פשוט ביום הראשון של המעבר לשעון חורף תשכיבו את ילדכם באותו שעה שהיה רגיל לישון ותוך כמה ימים הוא יתרגל לשינוי ויירדם שוב בקלות. זה מתאים בעיקר לתינוקות שקל להם עם מעברים ושינויים באופן כללי ועם השינה בפרט.
2- לשנות בהדרגה. במהלך השבוע הראשון למעבר לשעון חורף הקדימו בהדרגה את שעת ההשכבה. אם לדוגמה ילדכם היה נרדם (לפי שעון קיץ) בשעה 19:00, לפי שעון חורף זה 20:00, אז במהלך השבוע הראשון אחרי המעבר לשעון חורף הקדימו ברבע שעה של ימיים את שעת ההשכבה עד שתגיעו בחזרה לשעת ההשכבה הרצויה- 19:45, 19:30, 19:15....
3- לא לשנות כלום. אם מתאים לכם שהילד ילך לישון שעה מאוחר יותר ביומיום וזה לא פוגע שסדר יום ובתפקוד של הילד, אפשר לאחר את שעת ההשכבה בשעה ולהשאיר את זה כך. שוב, ילד שהיה רגיל לישון ב19:00 יוכל ללכת לישון ב20:00, ואם זה מתאים למשפחה ולילד אין עם זה שום בעיה- להפך.

 

החלק שיכול להיות מאתגר יותר בתקופה הראשונה לשעון חורף הוא ההתעוררות בבוקר. כי ילד שהיה רגיל להתעורר בשעה 6:00 פתאום יקום ב5:00. גם בחלק זה יש כמה אפשרויות להתמודד עם השינוי:
1- לחכות בסבלנות - רוב התינוקות תוך כמה ימים מסתגלים לשעון חורף ויתחילו להתעורר מאוחר יותר- בשעה בה היו רגילים לקום- תוך כמה ימים. כמו המעבר בין אזורי זמן (ג'ט לג) לוקח כמה ימים עד שהשעון הביולוגי מסתגל.
2- איחור הדרגתי - בתקופה הראשונה של שעון חורף תאחרו ב10-15 דקות כל שלושה ימים את השעה בה אתם מוציאים את הילד מהמיטה ומתחילים את היום. כך הוא יתרגל בהדרגה שמתחילים את היום קצת יותר מאוחר כל פעם עד שיחזור להתעורר בשעה הרצויה.
מההכרות שלכם עם הילד שלכם, ובהתחשב בטמפרמנט, וברגישויות שלו בחרו איזו אפשרות הכי מתאימה למשפחה שלכם.

חורף בריא!
שירה קראוטהמר

 

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף