משחק ילדים

מאת: מומחי מאוחדת

מערכת האתר       |       8/8/2017


הרבה כבר נכתב ונאמר על היתרונות הגופניים, הנפשיים והקוגניטיביים שטמונים במשחקי ילדים. שיתוף הפעולה של מאוחדת ופעלטון מגיש לילדים שלכם את כל היתרונות הללו, בסביבה בטוחה ושמחה.

המשחק הוא מרחב למידה ראשון במעלה עבור ילד. כר להתנסויות ספונטאניות מעשירות ובונות בכל התחומים: חשיבה, יכולות גופניות, כישורי שפה, חברות, עולם הנפש והרגש. שדה המשחק הוא מעבדה ייחודית המאפשרת שלל התנסויות. הילד המשחק משתמש בכל מגוון היכולות העומד לרשותו ומשכלל אותן. הוא מעז, הוא מתנסה, הוא חווה כישלונות והצלחות ואת כל קשת הרגשות שנלווית לכל אחד מאלה.


המשחקיות של "פעלטון" מאפשרות לחוויה הזאת לקרות בסביבה בטוחה ומוגנת, שתוכננה לפרטי פרטים כדי שתתאים לצרכיהם של ילדים. המשחקיות בנויות מחומרים רכים ומרופדים שמבטיחים שמירה על בטיחות מירבית. הילדים יכולים להרשות לעצמם ליפול בלי להיפגע, לנסות פעילויות חדשות, להפגין אומץ ולהרגיש הצלחה בכל התנסות. המתקנים תוכננו כך שהם מאפשרים פעילויות בדרגות קושי שונות, להשגת התקדמות הן בתחום המוטורי והן בתחומים השכליים והרגשיים-חברתיים. בנוסף, אין בהם קריטריונים חד-משמעיים להצלחה - כך שאפילו נפילה הופכת לחלק מהשעשוע, הלמידה והחוויה החיובית. מומחי מאוחדת גיבשו הנחיות והמלצות לשימוש ולמשחק בכל מתקן, כדי שאפשר יהיה להפיק ממנו הנאה שלמה, למצות את כל האפשרויות שלו ולהיעזר בו כדי לפתח מיומנויות מוטוריות, קוגניטיביות, סנסוריות ורגשיות. זוהי דרך נהדרת לשלב פעילות גופנית בסדר היום של הילדים, וגם לבלות זמן משותף של הורה וילד. מה צריך יותר?

 

מה קורה לילדים במשחקיה?
הם רוכשים תנועות בסיסיות: דילוג, גלגול, התקדמות, טיפוס, חבטה, בעיטה. המיומנויות הבסיסיות הללו נרכשות על ידי תרגול חוזר והתנסות חופשית, והן בסיס הכרחי ללמידת מיומנויות מורכבות יותר בגילאים בוגרים.
השרירים שלהם הופכים גמישים וחזקים בעיקר שרירי הידיים וחגורת הכתפיים.
העצמות שלהם מתחזקות על ידי הפעלת השרירים והעמסת משקל הגוף על העצמות.
הם מפתחים יכולת התמצאות במרחב בגלל הצורך לחלוק אותו עם בני אדם אחרים ולהביא בחשבון את המתקנים והחפצים הנמצאים בכל רחבי המתחם.
הם משכללים את ויסות הכוח ואת הקואורדינציה בעזרת התנסות באומדן נכון של הכוח הדרוש לפעולה
ובבחירת הכיוון המאפשר את התנועה המדויקת ביותר.
הם מתרגלים שיווי משקל שהוא הבסיס להצלחה בביצוע כל מיומנות מוטורית.
הם מפתחים הערכה העצמית שמבטיחה, בתורה, שהילדים ימשיכו ויתנסו בתנועה, יאהבו להתנועע ויתנסו באתגרים חדשים. הם לומדים להתחשב אין להם ברירה, במתחם סגור מלא בילדים... הם לומדים לשחק בלי להפריע זה לזה, תוך ניצול ההזדמנות ללמוד מאחרים ולשתף איתם פעולה.

 

ואיך אתם יכולים לסייע לכל זה לקרות?
הנה כמה טיפים:

  • עודדו את הילדים להתנסות חוזרת: ההתנסות החוזרת משכללת את התנועה. השיפור התמידי של התנועה והתמודדות עם אתגרים, מקנים לילדים בסיס להערכה עצמית. אמרו להם: "יש לך כוח/אומץ לחזור על מה שעשית?" או: "עשית את זה נפלא, אני רוצה לראות שוב!"
  • עודדו את הילדים להתנסות ברעיונות חדשים: ילדים היוצרים תנועה חדשה חשים גאווה רבה. הציעו להם: 
  • "אולי אפשר לעשות זאת בדרך נוספת?" או: "אולי תנסה להוסיף כדור?"
  • הימנעו מביקורת:
  • אל תשמיעו מביקורת על רמת הפעילות או על תוצאותיה. גם אם הילדים חוששים, מתנסים רק בדברים מוכרים או לא מבצעים את מה שנדמה לכם שהם כבר מסוגלים לעשות - השאירו בידיהם את הבחירה. 
  • השתדלו לתת יותר משוב על ההתנסות ופחות על התוצאות : משוב הניתן רק על התוצאה לא מוביל להמשך למידה, וילדים עלולים לעבור למצב שבו הם פועלים למענכם ולמען התגמול החיצוני שבמחמאה. משובים כמו - "יופי ! השקעת המון זמן בניסיון להתגלגל"! או "ניסית לקפוץ גבוה יותר ויותר! כל הכבוד"! מדגיש את תהליך הלמידה, את העובדה שעצם ההתנסות היא הצלחה, ובכך מעודד המשך ההתנסות.
  • שוחחו עם הילדים על הפעילות מיד לאחר ביצועה ועם החזרה הביתה:
  • הדיבור על התנועה הופך אותה למודעת ומאפשר פיתוח החשיבה.
  • והעיקר: תהינו. תהינו לראות אותם משחקים, מתחזקים ושמחים. הם ירגישו את ההנאה שלכם

 

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף