רשת משחקיות פעלטון

החופש הגדול הגיע, הילדים בבית ומתחילה תקופה אינטנסיבית של פעילות וחוויות עם הילדים.
הימים הפעילים מחוץ לבית מעבירים את הימים בשמחה ובכיף, אבל לתינוקות שמתלווים לאחיהם הגדולים ימים אלה יכולים לשבש את השגרה וסדר היום.
איך מכייפים בחגים עם "הגדולים" מבלי להוציא את התינוק לגמרי משגרת היום יום שלו? להלן מספר טיפים:


סוף מעשה במחשבה תחילה
השקיעו זמן בתכנון היום שלפניכם. כשאתם מתכננים את היום, ארגנו את הציוד, שתצטרכו עבור כולם כולל תינוקכם. השתדלו לקחת בחשבון את צרכיו המיוחדים- אוכל (אם הוא כבר אוכל מוצקים), חיתולים, שמיכה, שיכולה לשמש לכיסוי העגלה כהגנה מהשמש או לשינה, בגדים להחלפה וכיו'.

 

שינה במהלך היום
חשוב להקפיד שהתינוק יישן במהלך היום. פחות חשוב איך ואיפה ישן, אבל חשוב שיישן. הצטיידו בעגלה/ מנשא או כלי עזר אחר שיאפשר לתינוק לישון במהלך פעילות היום. זכרו תינוק שלא ישן טוב במהלך היום לא יישן בלילה.

שמרו על שגרה
כמה ומתי שאפשר.

 

שגרת אכילה

המשיכו להאכיל את התינוק במרווחי הזמן שאליהם רגיל. לעיתים מרוב פעילות התינוק פותח מרווחי זמן גדולים של אכילה ביום ואז הוא עושה "השלמות" בלילה ומתעורר לעיתים קרובות יותר כדי לאכול.

 

שגרת פעילות ומשחקים

אפשרו לתינוק לשחק עם עצמו או עם משחקים שלו בבוקר כשאתם בבית או בעגלה במהלך היום. השתדלו שיהיה לו זמן לזחול, להכיר את העולם ולהוציא אנרגיה. שגרת שינה- טקס שינה ביום או ערב כפי שהתינוק רגיל. טקס שינה מאותת לתינוק שעכשיו הולכים לישון. כמו כן זה עוזר לתינוק להוריד הילוך לקראת השינה. טקס שינה קצר ביום ( לדוגמה- לשיר שיר קבוע לפני שמשכיבים בכל מקום בו נמצאים) מאוד יעזור לתינוק להבין שעכשיו הולכים לישון.

 

שתיה מרובה
הקפידו לשתות הרבה בימים חמים אלה. תינוקות שיונקים מומלץ להניק לעיתים קרובות יותר כדי שיקבלו יותר נוזלים. תינוקות שכבר אוכלים מוצקים כדאי להוסיף להם מים לארוחה ובין הארוחות שלא יתייבשו. כמובן לא לשכוח את ההורים! גם להורים חשוב לשתות ולשמור על עצמם! מים הוא הנוזל המועדף לשתיה אצל תינוקות גדולים וילדים ומבוגרים בכלל.

 

אכילה בריאה

ארוחות מגוונות, מזינות ומסודרות במהלך היום ישמרו על רמות אנרגיה והרגשה כללית טובה. בין הארוחות כדאי להצטייד בנשנושים בריאים עבור כולם. מומלץ להימנע מממתקים ונשנושים המכילים הרבה סוכר, בעיקר בשעות אחה"צ והערב.


מאת שירה קראוטהמר
ייעוץ שינה/ הדרכת הורים
www.horimtv.com