חשיבות חיזוק רצפת אגן בקרב נשים

מאת יעל זעירי, פיזיותרפיסטית מומחית ברצפת האגן

מערכת האתר       |       9/12/2019

הילדים חזרו לשגרת המסגרות? הגיע הרגע להיזכר בכל מה שנשכח בחופשה ולחזור אל ההרגלים שטובים לגוף ולנפש שלנו ואפילו להתחיל בהרגלים חדשים!

בקליניקה שלי, כפיזיותרפיסטית רצפת אגן, אני רואה מדי יום, עד כמה אנחנו הנשים שוכחות את האזור המופלא של האגן ורצפת האגן שלנו.
לפעמים לא מדובר בשכחה או הזנחה, אלא שפשוט אף פעם לא לימדו אותנו בתור בנות צעירות מדוע האגן חשוב כל כך לחיי היום יום שלנו וכיצד להפעיל אותו.
רצפת האגן מורכבת משרירים, עצבים וכלי דם המונחים בצורת ערסל בתוך עצמות האגן שלנו, ומשפיעה על חיינו בצורה המשמעותית ביותר: אזור זה מאפשר לנו ללכת לשירותים כשאנחנו מרגישות את הדחף לעשות זאת, לתפקד מינית, ללדת תינוקות ולהחזיק את גופנו יציב במהלך היום.

 

נשים רבות סובלות מבעיות הקשורות ברצפת האגן כגון דליפות שתן, בריחות גזים וצואה, כאבים באזור האגן, כאב בקיום יחסי מין, עצירות כרונית או דחיפות ותכיפות במתן שתן.
אז כיצד תוכלי את, כבר היום, להיזכר ברצפת האגן ולעזור לה לעבוד בצורה הטובה ביותר?

  • ללכת לשירותים לעשות פיפי כל 2-3 שעות. לא להתאפק שעות רבות, דבר שמעמיס מאד על השרירים ומן הצד השני לא ללכת לעשות פיפי מבלי שיהיה צורך, רק כי את יוצאת מהבית לנסיעה ארוכה. אם תצטרכי בהמשך, תעצרי ותלכי לשירותים.
  • לחזור לפעילות גופנית סדירה, המחקרים מראים שאם את מחזקת את הגוף באופן כללי, וביחוד את הירך ושרירי הישבן, רצפת האגן גם היא תתחזק. אם במהלך פעילות גופנית את חווה דליפת שתן, או סימפטומים אחרים, כדאי לפנות לעזרה מקצועית.
  • לשתות הרבה מים! נשים רבות נמנעות משתייה כדי להימנע מדליפת שתן, אך האמת היא שככל שאנחנו מיובשות יותר, השתן הופך לחומצי יותר, והסכנה לדליפה גדלה!
  • לשיר בקול רם, לקרוא סיפור לילדים בקולות שונים לכל אחת מהדמויות - יש קשר בין מיתרי הקול לבין רצפת האגן. ככל שתגווני יותר בקולך, תשירי בקולות נמוכים וגבוהים, כך גם רצפת האגן תקבל גירויים שונים וטובים ותעבוד טוב יותר במהלך היום, שלא לדבר על כמה הילדים ישמחו!
  • כדאי גם לנוח לפעמים. מנוחה בשכיבה, או אפילו עם רגלים על הקיר, מאפשרת לרצפת האגן לנוח מכל העבודה נגד כוח הכובד שהיא מבצעת לאורך כל היום.
  • הימנעי מעצירות! לחיצות בשירותים לא טובות לרצפת האגן שלנו. הניחי שרפרף מתחת לרגלים, כך שתתרוקני במנח דומה יותר לכריעה ונסי לצמצם את הלחיצה. נשמי במקום. ואם את סובלת מעצירות כרונית, אל תזניחי, יש טיפול.
  • מדי פעם תעצרי ותנשמי. אנחנו במרוץ אינסופי כל היום, והנשימה שלנו הופכת לשטחית. כדאי מדי פעם לנשום נשימה עמוקה יותר, לאזור הבטן ולהרגיע את הגוף והנפש.

 


הדבר החשוב ביותר הוא שתדעי, שיש טיפול. אל תסבלי בשקט, ואל תחשבי שכשאת הופכת לאמא, יש דברים שאת צריכה ללמוד לחיות איתם!
הגיע הזמן להקדיש לרצפת האגן את תשומת הלב שהיא ראויה לה!

 

 

מועדון לקוחות פעלטון
הצטרפו למועדון החברים של רשת המשחקיות ותיהנו ממבצעים, הטבות, משחקים והפתעות נוספות...

הקמת משחקיות ליזמים ועסקים

הקלק/י כאן למידע נוסף